Τα νέα μας


Συλλαβές με συμπλέγματα

Συλλαβές με συμπλέγματα

Είναι ένα online εκπαιδευτικό εργαλείο που μας επιτρέπει να συνθέσουμε συλλαβές με δίψηφα σύμφωνα, με κεφαλαία και μικρά γράμματα, χειροκίνητα ή αυτόματα και με δυνατότητα εκφώνησης. Βοηθάει τα παιδιά στο να μάθουν να διαβάζουν συλλαβές με συμπλέγματα που γνωρίζουν ή να αυτοματοποιήσουν το ρυθμό ανάγνωσης. Στην πρώτη οθόνη ορίσουμε τα γράμματα με τα οποία θέλουμε να φτιάξουμε συλλαβές. Μπορούμε με απλό κλικ πάνω σε κάθε δίψηφο σύμφωνο ή φωνήεν να το ενεργοποιήσουμε ή να το απενεργοποιήσουμε. Με τα διαθέσιμα κουμπιά στο κάτω μέρος της οθόνης ενεργοποιούμε και απενεργοποιούμε….όλα τα συμπλέγματα…όλα τα φωνήεντα…ή όλους τους συνδυασμούς

Έχοντας κάνει την επιλογή μας τότε μόνο μπορούμε να προχωρήσουμε στη δεύτερη οθόνη και στη σύνθεση των συλλαβών.Πατώντας το κόκκινο κουμπί στο κάτω μέρος της οθόνης συνθέτουμε μια τυχαία συλλαβή με τα γράμματα που είχαμε προεπιλέξει. Με το μωβ κουμπί της στιγμιαίας εκφώνησης ακούμε τη συλλαβή όσες φορές θέλουμε.Αρκετές δυνατότητες υπάρχουν διαθέσιμες στην εφαρμογή μας με τα κουμπιά δεξιά της οθόνης.Πατώντας το πορτοκαλί κουμπί της αλλαγής, μπορούμε να γυρίσουμε στην αυτόματη επιλογή συλλαβών. Οι συλλαβές αλλάζουν τυχαία ανάλογα με την ταχύτητα που ορίζεται από τα κουμπιά στο κάτω μέρος της οθόνης. Πατώντας το μωβ κουμπί του ήχου, ακούμε κάθε συλλαβή που δημιουργείται μόνο μια φορά. Μπορούμε να επαναλαμβάνουμε τον ήχο κάθε συλλαβής με το κουμπί στιγμιαίας εκφώνησης. Με το πάτημα του πράσινου κουμπιού, ενεργοποιούμε τα επίπεδα βοήθειας. Στο 1ο επίπεδο βοήθειας τα σύμφωνα χρωματίζονται με διαφορετικό χρώμα από τα φωνήεντα. Στο 2ο επίπεδο βοήθειας το φωνήεν στη συλλαβή, εμφανίζεται με μικρή καθυστέρηση μετά τα σύμφωνα βοηθώντας στην κατανόηση του μηχανισμού της ανάγνωσης. Πατώντας το μπλε κουμπί, αρχικά κάνουμε το πρώτο σύμφωνο με κεφαλαίο γράμμα. Με δεύτερο πάτημα γίνονται κεφαλαία όλα τα γράμματα. Με τρίτο πάτημα όλα τα γράμματα γίνονται πάλι μικρά.Πατώντας το κόκκινο κουμπί πάνω δεξιά στην οθόνη, επιστρέφουμε στον ορισμό των συλλαβών.

Οnline εκπαιδευτικό λογισμικό για παιδιά 6-8 χρόνων και μαθητές ειδικής αγωγής και Α΄δημοτικού. Μπορεί να "τρέξει" σε λειτουργικό Windows, Android, IOS, Mac OS, Linux.


Εκπαιδευτικό εργαλείο «Εκτυπώσεις Kidmedia» (Beta έκδοση 1.1)

Εκπαιδευτικό εργαλείο «Εκτυπώσεις Kidmedia» (Beta έκδοση 1.1)

Η εφαρμογή «Εκτυπώσεις-Kidmedia» είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο που μας δίνει τη δυνατότητα να τυπώσουμε ασκήσεις και εποπτικό υλικό από όλα τα εκπαιδευτικά πακέτα της Kidmedia, για τα μαθηματικά, την κυκλοφοριακή αγωγή, την καλλιτεχνική δημιουργία, τις δεξιότητες και την πρώτη ανάγνωση.
Στην Beta έκδοση 1.1, είναι διαθέσιμες μόνο οι εκτυπώσεις για το εκπαιδευτικό πακέτο «Παίξε με τις Λέξεις 1» και συγκεκριμένα τα βιβλιοτετράδια λέξεων 1,2,3 (98 σελίδες το καθένα) και οι καρτέλες δύο όψεων (λέξη και εικόνα) για 144 λέξεις, σε σελίδες με οκτώ καρτέλες στην κάθε μία. Για τα βιβλιοτετράδια προτάσεων 1,2,3 διαθέσιμες για την ώρα είναι μόνο οι λίστες των προτάσεων.

ΑΡΧΙΚΗ ΟΘΟΝΗ
Στο μέσο της οθόνης, εμφανίζονται όλα τα διαθέσιμα εκπαιδευτικά πακέτα για τα οποία μπορούμε να πάρουμε εκτυπώσεις . κάνοντας κλικ πάνω τους. Επιλέγοντας ένα πακέτο ή μια υποομάδα του πακέτου, μεταφερόμαστε στην οθόνη των εκτυπώσεων. Διαθέσιμα είναι ακόμη, το μπλε κουμπί των οδηγιών χρήσης, το κόκκινο κουμπί εξόδου από την εφαρμογή και το κουμπί της Kidmedia για να μεταφερθούμε στη σελίδα της.
Σημαντικό! Στην περίπτωση που υπάρχει διαθέσιμη νέα έκδοση της εφαρμογής με επιπλέον εκτυπώσεις, εμφανίζεται στο πάνω μέρος της οθόνης ένα γαλάζιο κουμπί με διπλά βέλη. Κάνοντας κλικ πάνω του, κατεβάζουμε και εγκαθιστούμε τη νέα έκδοση.

ΟΘΟΝΗ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ........χωρίζεται σε δύο τμήματα.
Δεξί τμήμα της οθόνης. Στο πάνω μέρος του, εμφανίζεται, το εικονίδιο της ομάδας των εκτυπώσεων που επιλέξαμε ανάμεσα σε δύο μωβ βέλη-κουμπιά.Με κλικ πάνω στα βέλη μπορούμε να επιλέξουμε την αλλαγή της ομάδας εκτυπώσης πηγαίνοντας στην επόμενη (δεξί βέλος) ή στην προηγούμενη (αριστερό βέλος).
Στο κάτω μέρος του δεξιού τμήματος της οθόνης, διαθέσιμα είναι: Το κόκκινο κουμπί εξόδου και επιστροφής στην αρχική οθόνη, και το μπλε κουμπί των οδηγιών χρήσης της εφαρμογής εκτύπωσης,
Αριστερό τμήμα της οθόνης. Στο μεγάλο παράθυρο αριστερά, εμφανίζεται η σελίδα που είναι προς εκτύπωση. Δεξιά και αριστερά της σελίδας εκτύπωσης υπάρχουν διαθέσιμα έξι γαλάζια βέλη που μας επιτρέπουν πολύ εύκολα να μεταφερθούμε στη σελίδα που θέλουμε. Με κλικ στα βέλη που βρίσκονται δεξιά με χαρακτηρισμό (+), μεταφερόμαστε στις επόμενες σελίδες για εκτύπωση με βήμα 1, 5 ή 10.
Με κλικ στα βέλη που βρίσκονται αριστερά με χαρακτηρισμό (-), μεταφερόμαστε στις προηγούμενες σελίδες για εκτύπωση με βήμα 1, 5 ή 10. Στο μικρό παράθυρο κάτω από τα βέλη(+) φαίνεται ο συνολικός αριθμός των διαθέσιμων σελίδων που υπάρχουν στην ομάδα εκτυπώσεων που επιλέξαμε. Στο μικρό παράθυρο κάτω από τα βέλη(-) φαίνεται ο αριθμός της σελίδας επιλογής μας.
Σημαντικό! Όταν επιλέξουμε μία ομάδα εκτυπώσεων αυτόματα η εφαρμογή μας πηγαίνει στην εκτύπωση που είχαμε κάνει τελευταία ώστε να προχωρήσουμε εύκολα στην επόμενη.
Πατώντας το πράσινο κουμπί της εκτύπωσης, ανοίγει ένα παράθυρο όπου επιλέγουμε τον εκτυπωτή, τον αριθμό αντιγράφων, το μέγεθος του χαρτιού και πατώντας το κουμπί [εκτύπωση], τυπώνουμε τη σελίδα που έχουμε επιλέξει.
Πατώντας το κόκκινο κουμπί επιστρέφουμε στην αρχική οθόνη

Eκπαιδευτικό εργαλείο εκτυπώσεων. Λειτουργικό σύστημα Windows.

Κράτα το

Κράτα το


«ΠΑΙΞΕ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ 1» Περιγραφή παιχνιδιών

ΑΡΧΙΚΗ ΟΘΟΝΗ

Στην αρχική οθόνη εκτός από τα κουμπιά εξόδου, οδηγιών χρήσης και άνοιγμα/κλείσιμο της μουσικής που βρίσκονται στο κάτω μέρος της οθόνης,  υπάρχουν τρεις δυνατότητες χρήσης του προγράμματος που αντιστοιχούν στα τρία κουμπιά που βρίσκονται στο πάνω μέρος της οθόνης.

Η πρώτη (πάνω αριστερά) επιλογή είναι η σειρά δραστηριοτήτων «Μαθαίνω να διαβάζω». Για να γίνει διαθέσιμη αυτή η επιλογή θα πρέπει πρώτα να έχει επιλεγεί ένα από τα έξι «ζωάκια-φίλους» που βρίσκονται στα δεξιά της οθόνης. Για κάθε επιλογή «φίλου» γίνεται διαφορετική καταγραφή προόδου ώστε κάθε φορά ο χρήστης να μεταφέρεται αυτόματα στο επίπεδο που είχε φτάσει την προηγούμενη φορά που χρησιμοποίησε το πρόγραμμα.

Η δεύτερη επιλογή είναι η σειρά δραστηριοτήτων «Παίξε με τις λέξεις» όπου ο χρήστης μπορεί να επιλέξει να παίξει οποιοδήποτε από τα εννέα διαθέσιμα παιχνίδια για να κερδίσει βαθμούς με επίπεδο δυσκολίας ανάλογο με τον αριθμό των γραμμάτων που θέλει να έχουν οι λέξεις. Σε αυτήν την επιλογή υπάρχει μόνο η δυνατότητα καταγραφής των υψηλότερων σκορ.

Η τρίτη επιλογή «Μόνο για τους μεγάλους» αφορά εκπαιδευτικούς και γονείς και μεταφέρει τον χρήστη στην οθόνη των εκπαιδευτικών εργαλείων και των ρυθμίσεων. Στο επόμενο άρθρο μας θα περιγράψουμε αυτό το κομμάτι του λογισμικού.

ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ – ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΠΙΠΕΔΟΥ

Στην οθόνη επιλογής επιπέδου εμφανίζονται δεκαπέντε καρτέλες με εικόνες αντίστοιχες με τις λέξεις που θα διδαχθούν. Αρχικά όλες οι λέξεις, εκτός από την πρώτη, είναι «κλειδωμένες» με ένα μικρό λουκέτο που εμφανίζεται πάνω τους. Κάτω από κάθε εικόνα υπάρχουν κενές θέσεις για τρία αστεράκια. Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει για να παίξει μόνο τις λέξεις που είναι ξεκλείδωτες. Στην υποενότητα «Παιχνίδια» παρακάτω εξηγείται ο τρόπος με τον οποίο ξεκλειδώνουν οι εικόνες και κερδίζονται τα αστεράκια.

Στο πάνω αριστερό μέρος της οθόνης εμφανίζεται το ζωάκι που έχει επιλεγεί. Στο δεξί μέρος της οθόνης υπάρχει το κουμπί εξόδου και ένα ή δύο βελάκια ανάλογα με το επίπεδο στο οποίο έχει φτάσει ο χρήστης. Υπάρχουν συνολικά 180 επίπεδα από τα οποία 144 έχουν μόνο μία λέξη και 36 είναι επαναληπτικά και έχουν περισσότερες από μία λέξεις. Οι λέξεις έχουν επιλεγεί με βάση χρόνια εμπειρίας και παρατήρησης στη διδασκαλία πρώτης ανάγνωσης σε παιδιά με ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες. Έχουν διαβαθμισμένη δυσκολία και καλύπτουν όλα τα γράμματα του ελληνικού αλφάβητου. Οι εικόνες έχουν δημιουργηθεί με γνώμονα την εύκολη συσχέτιση εικόνας και λέξης από το παιδί.

ΟΘΟΝΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

 Στην οθόνη επιλογής παιχνιδιού εμφανίζονται εννέα εικονίδια στο δεξιό μέρος της οθόνης τα οποία αντιστοιχούν σε διαφορετικά παιχνίδια και ένα μεγαλύτερο εικονίδιο στο αριστερό μέρος της οθόνης το οποίο οδηγεί στο παιχνίδι αυτόματης ανάγνωσης.

Πατώντας το κόκκινο κουμπί επιστρέφουμε στην οθόνη από την οποία έχουμε έρθει αρχικά.

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΑΥΤΟΜΑΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

Το παιχνίδι αυτόματης ανάγνωσης (μεγάλο κίτρινο κουμπί αριστερά) δίνει την ευκαιρία στο παιδί να διδαχθεί παρακολουθώντας όσες φορές θέλει την αυτόματη σύνθεση της λέξης την οποία θα κληθεί να συνθέσει το ίδιο, παίζοντας σε οποιοδήποτε από τα εννέα παιχνίδια.

Η σύνθεση γίνεται γράμμα – γράμμα σε αργό ρυθμό ώστε το παιδί να μπορεί να παρακολουθεί τη διαδικασία. Όλα τα γράμματα μετά την επιλογή τους κατεβαίνουν στο κάτω μέρος της οθόνης και παίρνουν τη θέση τους με τη σειρά. Αφού ολοκληρωθεί η κάθε λέξη εμφανίζεται η αντίστοιχη εικόνα και ακούγεται ο σχετικός ήχος. Δεξιά και αριστερά της εικόνας εμφανίζονται δύο κουμπιά, για την επανάληψη της αυτόματης σύνθεσης και την επανάληψη του ήχου αντίστοιχα.

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Τα εννέα παιχνίδια έχουν διαβαθμισμένη δυσκολία στον τρόπο παιξίματος. Υπάρχουν αυτά στα οποία ο χρήστης κάνει απευθείας κλικ επάνω στα γράμματα τα οποία είναι ακίνητα («Ο φελοπίνακας», «Οι σταγονίτσες» και «Τα μπαλόνια»).

Στο παιχνίδι «Οι σαπουνόφουσκες» ο χρήστης κάνει απευθείας κλικ επάνω στα γράμματα τα οποία κινούνται. Στην «Πασχαλίτσα» ο χρήστης χρησιμοποιεί μία πασχαλίτσα για να πιάσει τα γράμματα τα οποία είναι ακίνητα πάνω σε λουλούδια. Στο «Ψαράκι» κυνηγάει να πιάσει τις μπουρμπουλήθρες που κινούνται τυχαία μέσα στην θάλασσα.

Στο «Αεροπλάνο» προσπαθεί να διαλύσει τα σύννεφα που έρχονται από δεξιά και έχουν πάνω τους τα γράμματα της λέξης. Στο παιχνίδι με τις «Πλατφόρμες» πρέπει να οδηγήσει τον παίκτη του σωστά, ώστε να σπάσει τα κουτιά που βρίσκονται σε διάφορα σημεία της οθόνης. Και τέλος, σημαδεύει και διαλύει με το λέιζερ τους «Αστεροειδείς» με τα γράμματα, χρησιμοποιώντας το διαστημόπλοιο στη μέση της οθόνης.

Σε κάθε παιχνίδι και ανάλογα με τη δυσκολία, ο χρόνος που δίνεται είναι διαφορετικός. Η χρήση των παιχνιδιών εκ περιτροπής βοηθάει στο να γίνεται η εμπέδωση και η επανάληψη χωρίς μονοτονία αφού κάθε παιχνίδι αποτελεί διαφορετική πρόκληση για τα παιδιά ενώ το αντικείμενο μάθησης παραμένει το ίδιο.

Σε κάθε ένα από τα εννέα παιχνίδια, ο στόχος είναι πάντα η σύνθεση κάθε λέξης γράμμα προς γράμμα και με τη σωστή σειρά, ώστε να καταφέρει ο χρήστης να κερδίσει τουλάχιστον το πρώτο αστέρι (κίτρινο) και να ξεκλειδώσει την επόμενη λέξη στην οθόνη επιλογής λέξεων. Ο χρήστης κερδίζει το πρώτο αστέρι εάν καταφέρει να συνθέσει τη ζητούμενη λέξη χωρίς λάθος. Κερδίζει το δεύτερο αστέρι (πορτοκαλί), εάν συνθέσει χωρίς λάθος τη λέξη αλλά και μέσα στο διαθέσιμο χρόνο του παιχνιδιού. Για να κερδίσει το τρίτο αστέρι (κόκκινο), θα πρέπει να συνθέσει τη λέξη τρεις φορές χωρίς λάθος αλλά και μέσα στο διαθέσιμο χρόνο.

Με την ολοκλήρωση της λέξης, αυτή αναπαράγεται ηχητικά και οπτικά με την αντίστοιχη εικόνα. Δεξιά και αριστερά της εικόνας εμφανίζονται δύο κουμπιά, για την επανάληψη του παιχνιδιού και την επανάληψη του ήχου αντίστοιχα. Ο χρήστης μπορεί να ακούσει τη λέξη όσες φορές θέλει κάνοντας κλικ στο κουμπί του ήχου ή να επιλέξει να παίξει το παιχνίδι με την ίδια λέξη από την αρχή.

Έχοντας ολοκληρώσει τη σύνθεση της λέξης, το παιδί έχει τη δυνατότητα να διασκεδάσει γεμίζοντας την οθόνη με αντικείμενα σχετικά με το παιχνίδι που ολοκλήρωσε κρατώντας πατημένο το αριστερό κλικ στο ποντίκι. Ο/Η εκπαιδευτικός με τη σειρά του έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει το παιδί να συλλαβίσει τη λέξη σέρνοντας το ποντίκι πάνω από αυτή και αλλάζοντας έτσι το χρώμα των γραμμάτων της. Πατώντας το κόκκινο κουμπί φεύγουμε από το παιχνίδι και μεταφερόμαστε είτε στην οθόνη επιλογής παιχνιδιών είτε στην οθόνη «Παίξε με τις λέξεις».

ΠΑΙΞΕ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ

Στην επιλογή «Παίξε με τις λέξεις» ο χρήστης πρέπει αρχικά να επιλέξει μία από τις πέντε κατηγορίες λέξεων οι οποίες σχετίζονται με τον αριθμό των γραμμάτων της λέξης. Η μικρότερη κατηγορία είναι δύο έως τέσσερα γράμματα και η μεγαλύτερη εννέα έως δώδεκα.

Έχοντας επιλέξει κατηγορία μπορεί να παίξει όποιο από τα εννέα διαθέσιμα παιχνίδια επιθυμεί. Στα παιχνίδια θα εμφανίζονται τυχαίες λέξεις με αριθμό γραμμάτων αντίστοιχο με την επιλεγμένη κατηγορία. Οι λέξεις έχουν επιλεγεί με κριτήριο την πιθανότητα να τις γνωρίζουν παιδιά ηλικίας έως 10 ετών και έχουν αποφευχθεί λέξεις που θα προκαλούσαν αμηχανία σε γονείς και εκπαιδευτικούς. Πατώντας το κόκκινο κουμπί επιστρέφουμε στην αρχική οθόνη.


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ «ΠΑΙΞΕ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ 1»

[Ξεκινάμε σήμερα μια σειρά άρθρων με στόχο την αναλυτική παρουσίαση του εκπαιδευτικού πακέτου "Παίξε με τις λέξεις 1" το οποίο επιθυμούμε να εκδώσουμε σύντομα..]

Η ιδέα της δημιουργίας ενός, όσο το δυνατόν, ολοκληρωμένου πακέτου διδασκαλίας της πρώτης ανάγνωσης ξεκίνησε από το γεγονός ότι δεν υπήρχε αντίστοιχο εξειδικευμένο βοήθημα για παιδιά με ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες στην ελληνική γλώσσα. Στόχος της ομάδας είναι να δημιουργηθεί ένα πλήρες πακέτο που θα συνδυάζει τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού συμπεριφοριστικής προσέγγισης με συναφές έντυπο υλικό και παιχνίδια με καρτέλες. Τα πρώτα εργαλεία λογισμικού που σχεδιάστηκαν ως βοηθήματα για την πρώτη ανάγνωση βρίσκονται ήδη αναρτημένα στη σελίδα μας: σύνθεση συλλαβών, εκμάθηση φωνηέντων, παιχνίδια λέξεων, ηλεκτρονικός πίνακας λέξεων και προτάσεων.

Όλο το πακέτο δημιουργήθηκε εστιάζοντας στο να γίνει η πρώτη επαφή με τα γράμματα και τις λέξεις ένα διασκεδαστικό παιχνίδι. Κάθε παιδί μπορεί να ακολουθήσει τους δικούς του ρυθμούς μάθησης με την σωστή καθοδήγηση και βοήθεια. Το λογισμικό «Παίξε με τις λέξεις 1», στην πρώτη του έκδοση, θα περιλαμβάνει εννέα παιχνίδια σύνθεσης λέξεων, ένα βοηθητικό πρόγραμμα αυτόματης σύνθεσης και ανάγνωσης λέξεων, 144 λέξεις με εικόνα και ήχο χωρισμένες σε αντίστοιχα επίπεδα, επαναληπτικά επίπεδα που βοηθούν στην εμπέδωση της γνώσης, εφαρμογές-εργαλεία σύνθεσης λέξεων και προτάσεων για τον εκπαιδευτικό, δυνατότητα αποθήκευσης λέξεων και προτάσεων πέραν των ενσωματωμένων στην εφαρμογή και καταγραφή προόδου για έξι χρήστες. Θα είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί σε λειτουργικό Windows για υπολογιστές και Android και iOS για tablet και κινητά (συνεχίζεται) ...


Τραγούδι: «Έφτασε η Άνοιξη»

Τραγούδι: "Έφτασε η Άνοιξη"

Ένα τραγούδι για την Άνοιξη από την ομάδα δημιουργίας εκπαιδευτικού λογισμικού Kidmedia. Με στόχο να κάνουμε τα παιδιά να χαμογελάσουν, δημιουργήσαμε ένα video χρησιμοποιώντας την τεχνική του GreenBox και μια απλή φωτογραφική μηχανή για κάμερα. Στο video εμφανίζονται οι στίχοι αλλά και οι συγχορδίες της μουσικής. Μέσα από τη σελίδας μας (www.kidmedia.gr) και την ενότητα [Για μεγάλους], επιλέγοντας εκτυπώσεις μπορείτε να τυπώσετε τους στίχους με τις συγχορδίες της μουσικής. Μπορείτε ακόμη ν΄ ακούσετε ή και να κατεβάσετε στον υπολογιστή σας από την ενότητα [Κατεβάστε] και την υποενότητα [μουσική] το τραγούδι σε MP3 σε κανονική εκτέλεση αλλά και σε Καραόκε.


Πίνακας συλλαβών, λέξεων & προτάσεων

Πίνακας συλλαβών, λέξεων & προτάσεων

Η εφαρμογή αυτή, είναι ένα πολύ χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο για να συνθέτουμε συλλαβές, λέξεις ακόμη και μικρές προτάσεις. Μοιάζει με έναν μαγνητικό πίνακα γραμμάτων αλλά με περισσότερες δυνατότητες. Γύρω από τον πίνακα υπάρχουν όλα τα γράμματα της αλφαβήτου καθένα από τα οποία μπορούμε να σύρουμε όσες φορές θέλουμε και να τα τοποθετήσουμε μέσα στον πίνακα. Αφήνοντας ένα γράμμα μέσα στον πίνακα, αυτό κλειδώνει σε μία από τις 36 διαθέσιμες θέσεις χωρισμένες σε 3 σειρές. Αυτό μας βοηθάει στη σωστή απόσταση των γραμμάτων μεταξύ τους. Εάν τοποθετήσουμε ένα γράμμα πάνω στο άλλο μέσα στον πίνακα αυτό αντικαθιστά το προηγούμενο. Ένα γράμμα που θέλουμε να το σβήσουμε μέσα από τον πίνακα, απλώς το σέρνουμε και το αφήνουμε έξω από αυτόν. Πολλές είναι οι δυνατότητες της εφαρμογής με τη χρήση των κουμπιών στο δεξιό τμήμα της οθόνης. Πατώντας το μπλε κουμπί αλλάζουμε τα γράμματα από μικρά σε κεφαλαία και το αντίστροφο. Η λειτουργία αυτή αλλάζει μόνο το γράμματα γύρω από τον πίνακα αφήνοντας απείραχτα όσα γράμματα είχαμε ήδη τοποθετήσει. Πατώντας το πορτοκαλί κουμπί, σβήνουμε όλα τα γράμματα που βρίσκονται μέσα στον πίνακα. Πατώντας το πράσινο κουμπί ενεργοποιούμε ή απενεργοποιούμε τη γραφίδα, που μας επιτρέπει με πατημένο το αριστερό κλικ (ή με το δάκτυλό μας σε ένα tablet) να σχεδιάζουμε με κόκκινη γραμμή, υπογραμμίζοντας συλλαβές ή λέξεις. (Προσοχή!!! Με ενεργοποιημένη τη γραφίδα, δεν μπορούμε να παίρνουμε γράμματα.) Πατώντας το μώβ κουμπί, σβήνουμε ότι έχουμε σχεδιάσει με τη γραφίδα. Στη λειτουργία τοποθέτησης γραμμάτων μέσα στον πίνακα, υπάρχει διαθέσιμη μια επιπλέον κόκκινη γραφίδα καπνού που σβήνει σιγά-σιγά μόνη της. Για να σχεδιάζουμε με αυτήν, αρκεί με πατημένο το αριστερό κλικ (ή με το δάκτυλό μας σε tablet) να σύρουμε το ποντίκι σε κενό χώρο του πίνακα όπου δεν υπάρχουν γράμματα. Στην πράξη, θα μπορούσαμε να σύρουμε γράμματα και να συνθέσουμε συλλαβές. Να ζητήσουμε από το μαθητή να γράψει μία λέξη μόνος του. Να βάλουμε τα γράμματα μιας λέξης μέσα στον πίνακα και να ζητήσουμε από το μαθητή να τη συνθέσει. Να γράψουμε εμείς τη λέξη και να ζητήσουμε από το μαθητή να την δημιουργήσει ξανά. Να γράψουμε μικρές προτάσεις. Να χρησιμοποιήσουμε τις γραφίδες για να βοηθήσουμε το μαθητή να διαβάσει τις συλλαβές ή τις λέξεις.Να χρησιμοποιήσουμε τέλος την εφαρμογή συνδυαστικά με καρτέλες, τετράδια και βιβλία. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, βγαίνουμε από την εφαρμογή.
Οnline εκπαιδευτικό εργαλείο-παιχνίδι για παιδιά από 4 χρόνων και μαθητές προσχολικής και ειδικής αγωγής και δημοτικού. Μπορεί να "τρέξει" σε λειτουργικό Windows, Linux και Mac OS, (η εφαρμογή είναι πιο ευέλικτη), αλλά και σε Android και IOS.

Θα το βρείτε στη σελίδα "Για μεγάλους" στην ενότητα "Εργαλεία" ή κάνοντας κλικ εδώ.

Κράτα το

Κράτα το


Παίζουμε με τις δικές μας λέξεις

Παίζουμε με τις δικές μας λέξεις…

Η εφαρμογή είναι ένα εκπαιδευτικό εργαλείο για τη γλώσσα με στόχο να βοηθήσει τα παιδιά να συνθέτουν λέξεις ή πολύ μικρές προτάσεις. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν παιχνίδι όπου προσπαθούμε να μαντέψουμε και στη συνέχεια να συνθέσουμε μια λέξη ή μια μικρή πρόταση. Αποτελείται από 2 οθόνες. Στην πρώτη οθόνη ο εκπαιδευτικός μπορεί να γράψει μέσα στα συγνεφάκια από 1 έως 10 λέξεις ή μικρές προτάσεις αλλά μέχρι 12 χαρακτήρες η κάθε μία. Πατώντας το μωβ κουμπί δίπλα από κάθε σύννεφο, καθαρίζουμε ότι γράψαμε σε αυτό, ενώ με το μεγάλο μωβ κουμπί κάτω δεξιά στην οθόνη, καθαρίζουμε όλα τα σύννεφα. Έχοντας γράψει τουλάχιστον μία λέξη ή πρόταση σε οποιοδήποτε σύννεφο,, τότε μπορούμε πατώντας το λευκό τριγωνικό κουμπί να περάσουμε στη δεύτερη οθόνη. Στη δεύτερη οθόνη η εφαρμογή επιλέγει τυχαία μία από τις λέξεις ή προτάσεις που γράψαμε και σκορπίζει ανακατεμένα τα γράμματά που την αποτελούν. Ο μαθητής κάνοντας κλικ στα ανακατεμένα γράμματα προσπαθεί να βρει τη σειρά τους ώστε να σχηματισθεί η λέξη ή η πρόταση στο κάτω μέρος της οθόνης. Πατώντας λάθος γράμμα, αυτό απλά αναπηδά στη θέση του ενώ πατώντας το σωστό, αυτό μετακινείται στη σωστή θέση. Όταν ολοκληρωθεί η εικόνα, ο μαθητής μπορεί να προσπαθήσει να τη διαβάσει μόνος του ή να τον βοηθήσουμε πατώντας πάνω στα γράμματα με το ποντίκι αλλάζοντας το χρώμα τους. Με την ολοκλήρωση της λέξης και πατώντας το κίτρινο κουμπί στο κέντρο της οθόνης η εφαρμογή διαλέγει την επόμενη λέξη. Εναλλακτικά με το κίτρινο κουμπί, μπορούμε να παίξουμε προσπαθώντας με πατημένο το αριστερό κλικ να μετακινήσουμε το μπλε ψαλίδι και να κόψουμε τα χρωματιστά χαρτιά στον πίνακά μας. Εάν τα κόψουμε όλα, τότε η εφαρμογή επιλέγει την επόμενη λέξη. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, στη δεύτερη οθόνη, γυρίζουμε στην πρώτη και από εκεί με το πάτημα του κόκκινου κουμπιού βγαίνουμε από την εφαρμογή. Οnline εκπαιδευτικό εργαλείο-παιχνίδι για παιδιά από 4 χρόνων και μαθητές προσχολικής και ειδικής αγωγής και δημοτικού. Μπορεί να "τρέξει" σε λειτουργικό Windows, Linux και Mac OS, (η εφαρμογή είναι πιο ευέλικτη), αλλά και σε Android και IOS.


Η ώρα είναι…

Η ώρα είναι…

Η εφαρμογή αυτή αποτελεί ένα θαυμάσιο εκπαιδευτικό εργαλείο για τη διδασκαλία της ώρας. Περιστρέφοντας κυκλικά τον δείκτη του ποντικιού με πατημένο το αριστερό κλικ (για PC), ή το δάκτυλό μας πάνω στην οθόνη (για tablet), κινούμε ρεαλιστικά τους δείκτες του ρολογιού δεξιόστροφα ή αριστερόστροφα ώστε με κάθε ολόκληρη περιστροφή του λεπτοδείκτη ο ωροδείκτης μετακινείται κατά μία ώρα. Πολλές είναι οι δυνατότητες της εφαρμογής με τη χρήση των κουμπιών στο δεξιό τμήμα της οθόνης.Πατώντας το πράσινο κουμπί ενεργοποιούμε τα επίπεδα βοήθειας. Στο 1ο επίπεδο εμφανίζονται στην οθόνη αριθμητικά στοιχεία και λέξεις γύρω από το ρολόι με τις ενδείξεις και(+) και παρά(-), Σε συνδυασμό με τη χρωματική διαφορά στην αριστερή και δεξιά πλευρά του ρολογιού ( πράσινο για το και, κόκκινο για το παρά), βοηθάει το μαθητή στη σωστή εκφορά της ώρας. Στο 2ο επίπεδο βοήθειας και στο κάτω μέρος της οθόνης εμφανίζονται δύο ψηφιακές απεικονίσεις της ώρας, μια καθαρά αριθμητική (δεξιά) και μια αριθμητική-περιγραφική (αριστερά) ενώ η ώρα αναπαράγεται αυτόματα ηχητικά μόλις αφήσουμε το αριστερό κλικ (PC) ή το δάκτυλό μας από την οθόνη (tablet), αρκεί ο δείκτης του ποντικιού η το δάκτυλό μας να ΜΗΝ βρίσκεται στην μπλε περιοχή με τα κουμπιά, αλλά στην ενεργή περιοχή της εφαρμογής.Πατώντας τα κουμπιά με τις μπλε αποχρώσεις, αλλάζουμε το βήμα περιστροφής του λεπτοδείκτη. Το βήμα ελέγχεται από το μεσαίο μπλε κουμπί και μπορεί να ρυθμιστεί σε βήμα 5 λεπτών, 15 (τέταρτο), 30 (μισή), 60 (ακριβώς). Πατώντας τώρα τα γαλάζια κουμπιά (+) και (-) μετακινούμε το δείκτη ανάλογα με το βήμα. Αυτή η δυνατότητα μας βοηθάει να ξεκινήσουμε τη διδασκαλία της ώρας από το βήμα 60 (ακριβώς) και σταδιακά να προχωρήσουμε σε μικρότερα βήματα.Πατώντας το μώβ κουμπί του ήχου αναπαράγεται ηχητικά η ώρα, οποιαδήποτε στιγμή και αν το πατήσουμε.Η εφαρμογή μας δίνει τη δυνατότητα να χτίσουμε τη δική μας πορεία διδασκαλίας της ώρας, μπορεί όμως και να επιτρέψει στα παιδιά μόνα τους με ενεργοποιημένα τα επίπεδα βοήθειας και σε συνδυασμό με την ηχητική αναπαραγωγή να την ανακαλύψουν και να την μάθουν.Πατώντας το κόκκινο κουμπί, βγαίνουμε από το παιχνίδι. Οnline εκπαιδευτικό παιχνίδι για παιδιά 4-8 χρόνων και μαθητές προσχολικής και ειδικής αγωγής. Μπορεί να "τρέξει" σε λειτουργικό Windows, Android, IOS, Mac OS, Linux. Μπορείτε να βρείτε την αντίστοιχη εκτύπωση στην σελίδα των εκτυπώσεων (κάντε κλικ εδώ)


Με την Πασχαλίτσα ρίξε κάτω όλα τα λουλούδια

Βάλε τους αριθμούς των λουλουδιών στη σειρά

Στην οθόνη εμφανίζονται σταδιακά μικρά λουλούδια σε τυχαίες θέσεις. Η πασχαλίτσα κινείται μόνη της προς όλες τις κατευθύνσεις προσπαθώντας να ρίξει κάτω όλα τα λουλούδια. Ο χρήστης, μπορεί να στρίψει προς τα αριστερά η δεξιά την πασχαλίτσα κάνοντας κλικ ή ακουμπώντας το δάκτυλό του στο αριστερό ή δεξιό τμήμα της οθόνης. Στόχος του παιχνιδιού είναι να περάσει η πασχαλίτσα πάνω από όλα τα λουλούδια και να τα ρίξει στο κάτω μέρος της οθόνης. Το παιχνίδι χωρίζεται σε 5 επίπεδα. Σε κάθε επόμενο επίπεδο η πασχαλίτσα κινείται όλο και πιο γρήγορα. Το παιχνίδι είναι πολύ εύκολο για μικρά παιδιά μιας και η πασχαλίτσα με την κίνησή της μπορεί τυχαία και χωρίς βοήθεια να ρίξει όλα τα λουλούδια. Εάν όμως στόχος του παιχνιδιού είναι οι βαθμοί τότε χρειάζεται παρέμβαση στην κίνησή της και το παιχνίδι γίνεται δυσκολότερο. Το 1ο επίπεδο έχει διάρκεια 100 δευτερόλεπτα και κάθε επόμενο 10 δευτερόλεπτα λιγότερο. Τον χρόνο που απομένει σε κάθε επίπεδο εάν έχουμε ρίξει όλα τα λουλούδια τον κερδίζουμε σε βαθμούς. Κερδίζουμε επιπλέον 1 βαθμό για κάθε λουλούδι που ρίχνουμε στο 1ο επίπεδο, 2 στο 2ο, 3 στο 3ο, 4 στο 4ο και 5 βαθμούς στο 5ο επίπεδο. Χάνουμε 2 βαθμούς κάθε φορά που η πασχαλίτσα χτυπάει στις άκρες της οθόνης. Με το πάτημα του πράσινου κουμπιού, ενεργοποιούμε τα επίπεδα βοήθειας. Στο 1ο επίπεδο βοήθειας, η πασχαλίτσα κινείται πιο αργά από την ταχύτητα του επιπέδου στο οποίο βρισκόμαστε και στο 2ο επίπεδο βοήθειας ακόμη πιο αργά. Πατώντας το πορτοκαλί κουμπί μηδενίζουμε το παιχνίδι και το αρχίζουμε από την αρχή.Πατώντας το κόκκινο κουμπί, βγαίνουμε από το παιχνίδι. Οnline εκπαιδευτικό παιχνίδι για παιδιά 2-8 χρόνων και μαθητές προσχολικής και ειδικής αγωγής. Μπορεί να "τρέξει" σε λειτουργικό Windows, Android, IOS, Mac OS, Linux.


Η πασχαλίτσα μαζεύει τους αριθμούς με τη σειρά

Βάλε τους αριθμούς των λουλουδιών στη σειρά

Στην οθόνη εμφανίζονται σταδιακά λουλούδια σε τυχαίες θέσεις που έχουν πάνω τους και από έναν αριθμό. Ο χρήστης, είτε οδηγώντας μια μικρή πασχαλίτσα με το ποντίκι (έκδοση για PC), είτε με το δάκτυλό του (έκδοση για tablet), μετακινεί μια μεγαλύτερη πασχαλίτσα. Στόχος του παιχνιδιού είναι να περάσει η μεγάλη πασχαλίτσα πάνω από όλα τα λουλούδια και να ρίξει τους αριθμούς στο κάτω μέρος της οθόνης αλλά με τη σειρά από τον μικρότερο προς τον μεγαλύτερο. Το παιχνίδι αρχίζει με τον αριθμό 1, συνεχίζεται με τους αριθμούς 1 και 2 μετά τους 1,2,3 και συνεχώς προσθέτει και τον επόμενο αριθμό με κάθε επανάληψη φτάνοντας μέχρι και τον αριθμό 10. Ένα πολύ εύκολο παιχνίδι για μικρά παιδιά χωρίς βαθμούς και χωρίς τέλος, με δεδομένο ότι ένας αριθμός δεν πέφτει εάν δεν έρθει η σειρά του. Κάθε φορά που το παιχνίδι ολοκληρώνεται, η πασχαλίτσα κινείται ρυθμικά, λουλούδια δημιουργούνται και κινούνται σαν πυροτεχνήματα και το παιχνίδι αρχίζει από την αρχή με έναν αριθμό περισσότερο. Πατώντας το κόκκινο κουμπί, εμφανίζεται στο κέντρο της οθόνης ένα ουράνιο τόξο. Εάν διαλέξουμε την πασχαλίτσα, συνεχίζουμε το παιχνίδι. Εάν όμως διαλέξουμε πάλι το κόκκινο κουμπί, βγαίνουμε από το παιχνίδι. Οnline εκπαιδευτικό παιχνίδι για παιδιά 2-5 χρόνων και μαθητές προσχολικής και ειδικής αγωγής. Μπορεί να "τρέξει" σε λειτουργικό Windows, Android, IOS, Mac OS, Linux.